הזוהר ביחד
זוהר נהר שלום
קריאת ספר הזוהר המשותף,
כל אחד קורא פרק אחד ויחד משלימים את ספר הזוהר
- בזכות לימוד הזוהר יצאו עם ישראל מהגלות ברחמים, כמו שאומר אליהו הנביא זכור לטוב (זוה"ק חלק ג' דף קכ"ד)
- אפילו גרסת לשון הזוהר יראה אל האדם שמחה בנפש ביראת ה' (הרמ"ק זיע"א באור נערך ח"ה פ"ד)
- אם עוסק בזוהר בחשק זוכה להצלת נפשו רוחו ונשמתו ותיקונו (הרמ"ק בספר אור יקר)
- ראוי ללמוד כל יום בזוהר והוא מרפא ותיקון לחטאים ופשעים של הנפש (החיד"א ורה באצבע אות מ')
- כשמצטרפים אנשים יחד וכל אחד קורא דף או שניים עולה לכל אחד כסיום שלם (שו"ת ישכל עבדי)
-
-1042
עמודים פנויים
-
1721
עמודים בקריאה
-
287
עמודים שנקראו
גרף השלמת הקריאה:
דף פ"ב ע"א
אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִירָאוּ, וְסָמִיךְ לֵיהּ וְאֶת שַׁבְּתוֹתַי תִּשְׁמוֹרוּ. וּבִקְרָא אַחֲרִינָא וְאֶת מִצְוֹתַי תַעֲשׂוּ. מִסִּטְרָא דְּפִקּוּדִין דַּעֲשֵׂה דְאִינּוּן כָּבוֹד, אַקְדִּים אַבָּא לְאִימָּא, וְדָא י"ה. מִסִּטְרָא דְלֹא תַּעֲשֶׂה, אַקְדִּים אִימָּא לְאַבָּא, וְדָא הֵ"י. וְהַיְינוּ כְּבוֹד אֱלֹהִים הַסְתֵּר דָּבָר. לְאִלֵּין דְּלָא מִשְׁתַּדְּלֵי בְהַאי כָּבוֹד, הַסְתֵּר דָּבָר מִנַּיְיהוּ. וְעָלַיְיהוּ אִתְמַר, (משלי ג) וּכְסִילִים מֵרִים קָלוֹן. אִלֵּין אִינּוּן עַמֵּי הָאָרֶץ, בָּתַר דְּלָא מִשְׁתַּדְּלִין בְּהַאי כָּבוֹד דְּאוֹרַיְיתָא, וְאֵיךְ אַמְרִין אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם שְׁמַע קוֹלֵנוּ חוּס וְרַחֵם עָלֵינוּ וְקַבֵּל תְּפִלָּתֵנוּ. הָא אִיהוּ לֵימָּא לוֹן, וְאִם אָב אָנִי אַיֵּה כְבוֹדִי, אַיֵּה אִשְׁתַּדְּלוּתָא דִּלְכוֹן בְּאוֹרַיְיתָא, וּבְפִקּוּדִין דִּילִי, לְמֶעְבַּד צִוּוּיַי, דְּמַאן דְּלָא יָדַע בְּצִוּוּיָיה דְמָארֵיהּ, אֵיךְ יַעְבִיד לֵיהּ. בַּר מִמַּאן דְּשָׁמַע מֵחֲכָמִים וְעָבִיד, וְהַאי אִיהוּ דְקַבִּיל נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. וְעִם כָּל דָּא, מָאן דְּלָא קַבִּיל מִמָּארֵיהּ, אֶלָּא מִשְלוּחֵיהּ, אִיכָּא אַפְרָשׁוּתָא. וּמַאי אַפְרָשׁוּתָא אִית בֵּין דָּא לְדָא. דְּהָא כְתִיב, מֹשֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי, וּלְבָתַר וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ. אֲנָא קַבִּילְנָא, וּלְבָתַר מוֹסַרְנָא לְכֻלְּהוּ. וְהָכִי מָאן דִּמְקַבֵּל מֵאָחֳרָא, כְּקַבָּלַת סִיהֲרָא וְכֹכָבַיָּיא מִשִּׁמְּשָׁא, וּבְהַאי קִבּוּל אִתְמְלֵי. וּמַאן דִּמְקַבֵּל יְכִיל לְאִסְתַּלְּקָא מִנֵּיהּ נְבִיעוּ, כְּמָה דַחֲזֵינָא בְּשִׁמְשָׁא וְסִיהֲרָא, דְּאִסְתַּלְּקַת נְהוֹרָא דִלְהוֹן, בְּלֵילְיָא, דְּלָא נָהִיר שִׁמְשָׁא, אֶלָּא בִימָמָא. וְסִיהֲרָא בְלֵילְיָא. וְאִי תֵּימָא דְהַהוּא נְהוֹרָא דְסִיהֲרָא מִשִּׁמְּשָׁא אִיהוּ, דְּאַף עַל גַּב דְּאִתְכְּנִישׁ, נָהִיר בְּסִיהֲרָא וְכֹכָבַיָּא, הָא חֲזֵינָן מִסִּטְרָא אַחֲרָא בְּלָקוּתָא דְסִיהֲרָא וְשִׁמְּשָׁא דְאִסְתְּלַּק נְהוֹרַיְיהוּ, וְאִשְׁתָּאָרוּ כְגוּפָא בְּלָא נִשְׁמָתָא, דְּאִית אָדוֹן עֲלֵיהֶם מַחֲשִׁיךְ מְאוֹרֵיהֶם. אֲבָל עִקָּרָא דִּנְהוֹרָא, הַהוּא אֲתַר דִּנְבִיעַ דְּלֵית פְּסָק לִנְהוֹרָא דִילֵיהּ, וְלָא אִית עָלֵיהּ אֱלָהָא אַחֲרָא לְמִפְסַק מִנֵּיהּ נְהוֹרֵיהּ. וְעִלַּת הָעִלּוֹת, בָּתַר דְּאַנְתְּ תַּמָּן, לֵית פְּסָק לִנְבִיעוּ דִנְהוֹרָא דְּאוֹרַיְיתָא. יְהֵא רַעֲוָא דִילָךְ דְּלָא תָזוּז מֵאַבָּא וְאִימָּא דִּילִי, וְלָא מִבְּנוֹי. וְהָכִי מָאן דְּאָמִית גַּרְמֵיהּ עַל אוֹרַיְיתָא, דְּהִיא יְקָרָה, אִתְקַיְּימַת בֵּיהּ, וְלָא מַפְסְקַת מִנֵּיהּ. מַה דְלָאו הָכִי, מָאן דְּלָא יִשְׁתַּדֵּל בָּה, אֶלָּא אַף עַל גַּב דְּעָבַד צִוּוּי חֲכָמִים, אִיהוּ שַׁמָּשׁ דִּלְהוֹן, עֶבֶד וְלָא בֵן, אֲבָל אִי אִיהוּ מְהֵימָנָא, מָארֵיהּ אַשְׁלִיט לֵיהּ בְּכָל דִילֵיהּ. אֲבָל מָאן דְּלָא אִשְׁתְּדַּל בְּאוֹרַיְיתָא, וְלָא מְשַׁמֵּשׁ חֲכָמִים, לְמִשְׁמַע מִנַּיְיהוּ פִקוּדִין, לְקַיֵּים נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. אֶלָּא דְסָּרַח וְעָבַר עַל לֹא תַעֲשֶׂה, אִיהוּ שָׁקִיל לְאוּמִין דְּעָלְמָא עוֹבְדֵי עֲבוֹדָה זָרָה, בְּנוֹי דְּסָמָאֵ"ל וְנָחָשׁ, דְּאִתְּמַר בְּהוּ, (משלי ג) וּכְסִילִים מֵרִים קָלוֹן, דְּלָא בָּעוּ לְקַבְּלָא אוֹרַיְיתָא, דְּכָל דְּלֵית בֵּיהּ תּוֹרָה, לֵית בֵּיהּ כָּבוֹד, דְּאִתְּמַר בָּהֶם (משלי ג) כָּבוֹד חֲכָמִים יִנְחָלוּ. וְעִם כָּל דָּא מָארֵי מְתִיבְתָּא, לָא כָל כָּבוֹד שָׁוֶה, דְּהָא (מלאכי א) בֵּן יְכַבֵּד אָב וְעֶבֶד אֲדֹנָיו. בֵּן יְכַבֵּד, עַל מְנָת דְּלָא לְקַבְּלָא אַגְרָא, אֲבָל מְצוּוֶּה הוּא בִכְבוֹד אַבָּא וְאִימָּא. וְאִי לָא בָעֵי לְמֶעְבַּד צִוּוּיֵיהּ, יִכְתַּשׁ לֵיהּ אַבָּא וְאִימָּא, עַד דְּיַעֲבִד עַל כָּרְחֵיהּ. וְאִי הֲוֵי בְרָא רַבְרְבָא, בֵּית דִּין כּוֹפִין לֵיהּ. דְּאִי לָא בָעֵי לְמֶעְבַּד מַה כְתִיב בֵּיהּ, (דברים כא) בְּנֵנוּ זֶה סוֹרֵר וּמוֹרֶה אֵינֶנּוּ שׁוֹמֵעַ בְּקוֹלֵנוּ, וְדָנִין לֵיהּ בִּסְקִילָה. אֲבָל עֶבֶד דִּמְשַׁמֵּשׁ עַל מְנָת לְקַבֵּל פְּרָס, אִי לָא עָבִיד צִוּוּיֵיהּ דְּרַבֵּיהּ, מָארֵיהּ אַעְבָּר לֵיהּ מִגּוֹ בֵּיתֵיהּ, וְיִטּוֹל אַחֲרָא. מַה דְלָא הָוָה יְכִיל לְמֶעְבַּד הָכִי לִבְרֵיהּ, אֶלָּא אוֹ יַעְבֵיד צִוּוּיֵיהּ אוֹ יִקְטוֹל לֵיהּ. אָמַר לֵיהּ בּוּצִינָא קַדִּישָׁא, מָאן גָּרִים דְּלָא יַעְבֵיד צִוּוּיֵיהּ, הוֹאִיל וּבְרֵיהּ הוּא. אָמַר רַעְיָא מְהֵימָנָא, וַדָּאי תַעֲרוֹבֶת דְּרַע, וְרָזָא דָּא גָרַם לְיִשְׂרָאֵל, לְמֶחֱטֵי גַבֵּי אֲבוּהוֹן דְּבִשְׁמַיָּא. וְרָזָא דָא, (תהלים קו) וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם. וְדָא גָרַם קָטּוֹלָא לְיִשְׂרָאֵל, וְחָרִיב בֵּי מַקְדְּשָׁא. וּבְגִין דָּא, אֵין מְקַבְּלִים גֵּרִים לִימוֹת הַמָּשִׁיחַ, אֶלָּא (דברים לב) יְיָ' בָּדָד יַנְחֶנּוּ וְאֵין עִמּוֹ אֵל נֵכָר. דְּיִשְׂרָאֵל אִינּוּן מֵאִילָנָא דְחַיֵּי, עֶבֶד טוֹב וְעֶבֶד רָע, מִסִּטְרָא דִּמְטַּטְרוֹ"ן עֶבֶד טוֹב, עֶבֶד נֶאֱמָן לְרַבֵּיהּ. עֶבֶד רָע סָמָאֵ"ל. מָאן דְּאִיהוּ מֵאִילָנָא דְחַיֵּי, אִיהוּ בֶן העוֹלָם הַבָּא, בֶּן מִסִּטְרָא דְבֵן יָ"הּ, בִּינָ"ה. וְיָרִית מַלְכוּתָא דְאִיהִי ה'. וְאֵיךְ יָרִית לָהּ. אִי עָבִיד צִוּוּיֵיהּ דְּאַבָּא וְאִימָא, בְּגִין דְּאִיהוּ מַלְכוּתָא מִצְוַת הַמֶּלֶךְ, וְעָלֵיהּ אִתְמַר, (אסתר ג) מַדּוּעַ אַתָּה עוֹבֵר אֵת מִצְוַת הַמֶּלֶךְ. אִיהִי מִצְוָה, וְצִוּוּיַיא דְּמַלְכָּא עַל עֲשֵׂה וְלֹא תַעֲשֶׂה. מִצְוָה מִדְּאוֹרַיְיתָא, דְּאִיהִי תִפְאֶרֶת. וְהָכָא לֵית תַּמָּן פִּרוּדָא, קֻדְשָׁא בְרִיךְ הוּא אֱמֶת, תּוֹרָתוֹ תּוֹרַת אֱמֶת, אִיהוּ תוֹרָתוֹ וּמִצְוָתוֹ. כְּגַוְונָא דְבִינָה, תּוֹרָתוֹ וּמִצְוָתוֹ דְּחָכְמָה. דְּאִית תּוֹרָה דִּבְרִיאָה, וְחָכְמָה דִבְרִיאָה, וּבִינָה דִבְרִיאָה, וְהָכִי בְכָל מִדּוֹת. בְּהַאי, יְכִיל בֵּן בְּהַאי אוֹרַיְיתָא, לְמֶהֱוֵי בְלָא מִצְוָה, וּמִצְוָה בְלָא תּוֹרָה בְפֵרוּדָא. וּמֵהָכָא,